Puan
18
Çözümler
1
- Katılım
- 18 Ocak 2025
- Konular
- 195
- Mesajlar
- 207
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 18
- Konum
- Türkiye
- Web sitesi
- sitigo.net
Hangi konu başlığında çalışma yaparsanız yapın e-ticarette hedef kitle kavramıyla ilk andan beri karşı karşıya gelirsiniz. Herhangi bir sektör bazlı dijital çalışmalar yapma niyetiyle hareket etmeden önce bu kavramı çok iyi tanımlamak ve çözümlemek gerekir. Çünkü devasa genişliğe sahip olan bu sanal dünyada kimlere, neyi anlatmak istediğinizi mecburen seçmelisiniz. Aksi durumda milyonlarca insana bir şeyleri anlatmaya çalışmak ya da göstermeye kalkmak çok beyhude bir çabadır.
İlgi alanlarıyla başlayan süreçte çeşitli verilere göre gerçekleşen analizler bizleri hedef kitle kavramına götürür. Burada temelde potansiyel bir kitlenin yaratılması hedeflenir. Türlere baktığımızda ise satın alma niyetinin olması ilk koşuldur. Burada ürün ve hizmetlerin neler olduğuna göre hedef kitlemiz değişkenlik gösterir. Gençlere hitap eden bir ürünün satışı noktasında mutlaka bir şekilde gençlerin yoğun olduğu platformlarda ve sayfalarda bulunmamız gerekir. Aksi durumda istediğimiz sonuçları alamadığımız gibi, emeklerimizin boşa gitme ihtimali de yüksektir.
Hedef kitlenin belirlenmesinde mesajlar ya da anketlerin rolü belirleyicidir. Böylelikle kişilerin hangi eğilimlere sahip olduğunu bilebilirsiniz. Demografik bilgilerin yanı sıra mutlaka ilgi alanları, istekler ve planlar doğrultusunda da kişilerin sınıflara ayrılmasını sağlamalısınız. İlgi alanlarını bulabilmek aslında doğru etiket çalışmalarıyla ulaşabilmeyi kolaylaştırır. Bununla birlikte motivasyonlar özelinde de bağlantıları sağlayarak kültürel anlamda uygun kişileri hedef kitlenize dahil edebilirsiniz.
Tüketici Davranış Sıralaması
Verilere dayalı tüketicileri davranış sıralamasında ürün ve hizmetlerinizin kimler için uygun olduğuna karar vermelisiniz. Bu maksatla ürün veya hizmetleriniz hangi amaçlarla oluşturuldu ve hangi boşlukları, açıkları doldurabilme potansiyeline sahip? İşte, bu kilit yanıtların sunulmasıyla da Pazar araştırmaları başlar. Kişilik sonuçları ve ihtiyaçların karşılanmasına yönelik olarak yaş grubu ve cinsiyet belirlenir. Bazen doğrudan bölge ve konum özelinde de çalışmalar yapılması söz konusudur.
Sosyal Medya Hedef Kitle Analizleri
Eğer hedef kitleye yönelik projeleri doğru şekilde sunmak istiyorsanız sosyal medya platform seçimleri doğrudan etkendir. Orta yaş üstü gruplara hitap etmek isterseniz Facebook daha ideal olur. Doğrudan her an iletişim için WhatsApp bildirimlerini aktif kullanabilirsiniz. Gençlerin yakalanması adına ise İnstagram reklamları şarttır. Bazen X üzerinden bir metin yayınlamak gerekli olabileceği gibi bazen ise sadece reels videolarla milyonlara ulaşabilirsiniz. Burada bir platformun diğerinden üstün olduğunu söylemek tam anlamıyla büyük bir hatadır. Burada iyi ya da doğru kavramlarından ziyade uygun, uyumlu tanımlamaları üzerinden projeler oluşturmaktayız.
Web site tıklamaları da hedef kitle analizi özelinde elbette ki anlatacaklarıyla değerlidir. Tıklama oranları düşük kalıyor mu ya da hangi yaş aralığındaki kişilerin beğenisi daha fazla? Etkileşim sonuçlarına göre de yine web sitesinden yapacaklarınızı değiştirebilir, güzelleştirebilirsiniz. Tüm kaynak sonuçlarını aslında bir kitap gibi okuyarak e-ticarette hedef kitle planlamasını en doğru şekilde ortaya koyabilirsiniz. Az ama etkili bir grupla tahminlerin ötesinde bir kazanım elde edebilirsiniz.
